SyKOF FK
Oprogramowanie dla księgowości

 Program księgowy będący częścią zintegrowanego systemu ERP SyKOF wyposażony jest w rozbudowane narzędzia do efektywnego zarządzania finansami przedsiębiorstwa, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności. Dostarcza aktualnych informacji na temat przychodów i kosztów, wartości zapasów oraz rozrachunków, dzięki czemu pozwala na bieżąco obserwować kondycję finansową firmy. Ewidencja księgowa prowadzona może być zarówno w wariancie kalkulacyjnym, jak i porównawczym, w oparciu o indywidualnie zdefiniowany plan kont. Program finansowo-księgowy utrzymywany jest w stałej zgodności z aktualnymi przepisami, w szczególności z ustawą o rachunkowości, przepisami podatkowymi, ZUS, VAT. Pozwala wygenerować większość wymaganych dokumentów i sprawozdań m.in. deklarację VAT-7, JPK, deklarację podsumowującą i Intrastat, dokumenty PIT, Sprawozdanie F01, Bilans, Rachunek przepływów środków pieniężnych oraz wiele innych zdefiniowanych przez użytkownika. System zapewnia pełną obsługę wielowalutową. 

Program finansowo księgowy SyKOF FK

Wdrożenie oprogramowania finansowo-księgowego ERP SyKOF FK pozwala obniżyć nakłady pracy związanej z prowadzeniem ewidencji oraz zapewnia dostęp do aktualnych danych wymaganych do sprawnego zarządzania firmą.

Wielowymiarowy plan kont

Konta księgowe zbudowane są w sposób wielowymiarowy, co umożliwia ewidencję według dowolnych, niezależnie definiowalnych kryteriów. Możliwość używania zarówno cyfr, jak i liter w symbolach kont i analityk znacząco poprawia czytelność dekretów i analiz oraz usprawnia pracę z programem księgowym.

plan kont - program finansowo-księgowy

Definiowalne okresy obrachunkowe

Użytkownik może zdefiniować własny, zgodny z przyjętą w firmie polityką rachunkowości okres obrachunkowy, który nie musi pokrywać się z rokiem kalendarzowym.

Wspólne analityki

Wartości poszczególnych analityk są definiowalne w jednym miejscu i wspólne dla wszystkich kont i całego systemu. Dzięki temu w łatwy sposób można przeanalizować wszystkie zapisy związane z danym zleceniem lub konkretnym kontrahentem.

Praca w kilku miesiącach

Użytkownik sam decyduje, kiedy ostatecznie księguje dokumenty i zamyka poprzednie okresy obrachunkowe. Program księgowy ERP SyKOF FK umożliwia równoległą pracę na przełomie miesięcy i lat zapewniając dostęp do aktualnych sald bez potrzeby ostatecznego zamykania poprzednich okresów.

Automatyczne dekrety

Automatyczne tworzenie zapisów księgowych do dokumentów tworzonych lub wprowadzanych w innych miejscach systemu (np. dokumenty magazynowe, kasowe, faktury). Każdy dokument wpływający na księgi rachunkowe jest natychmiast widoczny na kontach księgowych. Służby księgowe mogą zatwierdzić powstały dekret lub go zmodyfikować. Dzięki możliwości tworzenia szczegółowych reguł dekretowania odrębnych dla każdego dokumentu lub działu, w większości przypadków automatyczne dekrety nie wymagają już żadnych zmian.

Rejestry VAT

Rejestry i deklaracja VAT-7 tworzone są na podstawie dokumentów przypisanych do miesiąca VAT niezależnie od miesiąca księgowego, do którego wprowadzono dokument.

Wielowalutowość

Każdy dokument lub dekret może zostać zarejestrowany równolegle w walucie polskiej i obcej. W trakcie wprowadzania dokumentu użytkownik może skorzystać z tabel kursów walut, które mogą być automatycznie importowane do systemu ze stron internetowych banków. Program księgowy automatycznie rozlicza różnice kursowe, tworzy dekrety z przeszacowania walut, wycenia rozchody walut z rachunków bankowych i kas. Wydruki z kont księgowych oraz rozrachunków można tworzyć zarówno w walucie polskiej, jak i walutach obcych.

Automatyczne RMK

Wprowadzając zapis na rozliczenia międzyokresowe kosztów użytkownik może określić kiedy, jaka kwota, w jakie koszty ma zostać zadekretowana. W zadanym czasie system wykona odpowiednie księgowania.

Automatyczne tworzenie RMK - rozliczenia międzyokresowe

Rozliczanie kosztów

Użytkownicy mogą samodzielnie definiować dowolną ilość scenariuszy rozliczania kosztów. Podstawą rozliczeń mogą być dane zgromadzone w różnych miejscach systemu, np. rozliczenie kosztów bazy sprzętowo-transportowej na podstawie kart pracy sprzętu, rozliczenie kosztów zakupu materiałów masowych według ilości materiałów masowych wydanych z magazynu, rozliczenie kosztów wydziałowych według godzin pracy, itd. W wybranym czasie wystarczy uruchomić wybrany scenariusz, a system wykona wszystkie potrzebne przeksięgowania. Operacja rozliczania kosztów jest powtarzalna, można ją wycofać i wykonać powtórnie. Do utworzonego automatycznie dekretu z rozliczenia użytkownik może wprowadzać własne korekty i modyfikacje.

Obsługa kasy

Automatyczna dekretacja wystawianych dokumentów KP i KW, tworzenie raportów kasowych dziennych lub za wybrany okres, dostęp do kartoteki rozrachunków z poziomu dokumentu kasowego, prowadzenie obrotu kasowego dowolnymi walutami, tworzenie dyspozycji przyjęć lub wypłat gotówki z innych modułów systemu.

Przelewy i wyciągi bankowe

Program księgowy umożliwia tworzenie przelewów dla pracowników, kontrahentów lub urzędów. Przygotowane przelewy zapisywane są w postaci pliku tekstowego, który następnie można zaimportować do dowolnego programu bankowego. Wyeksportowany przelew jest natychmiast widoczny w rozrachunkach jako wysłana płatność. Wyciągi bankowe można importować z programów bankowych. Wówczas większość operacji zostaje automatycznie zadekretowana na konta księgowe.

Kartoteka rozrachunków

Na podstawie wystawianych dokumentów sprzedaży, rejestrowanych dokumentów zakupu, przelewów, dokumentów kasowych oraz wyciągów bankowych tworzona jest kartoteka rozrachunków. Widnieją w niej zawsze aktualne dane o należnościach i zobowiązaniach firmy. Bezpośrednio z poziomu kartoteki rozrachunków można uzyskać podgląd dokumentów źródłowych na podstawie, których powstała. Umożliwia ona wszechstronną analizę kwot wg terminów płatności, zarówno w złotówkach, jak i w walutach obcych, w których zarejestrowano dokumenty źródłowe. Z poziomu kartoteki rozrachunków wygenerować można m.in. takie dokumenty jak: noty odsetkowe, przypomnienia i wezwania do zapłaty, potwierdzenia sald, kompensaty i inne zdefiniowane przez użytkownika.

kartoteka rozrachunków - program księgowy

Sprawozdania i analizy

Narzędzie Sprawozdania i Deklaracje pozwala generować rozbudowane sprawozdania na podstawie zapisów na kontach księgowych, rozrachunków, budżetów oraz innych danych zgromadzonych w pozostałych fragmentach systemu. Poza sprawozdaniami wymaganymi przez ogólnie obowiązujące przepisy, użytkownicy mają możliwość definiowania własnych sprawozdań i raportów niezbędnych np. do konsolidacji finansowej w ramach grupy kapitałowej lub sprawozdawczości zarządczej.

JPK

System ERP SyKOF umożliwia wygenerowanie, podpisanie i przesłanie na bramkę MF Jednolitego Pliku Kontrolnego o strukturze zgodnej z obecnie obowiązującymi przepisami

Sykom 2024 - Wszelkie prawa zastrzeżone