Handel i usługi

O branży

W przypadku firm handlowo-usługowych najistotniejszym procesem, który musi znaleźć swoje odzwierciedlenie w systemie ERP jest obsługa sprzedażowo-magazynowa. W sytuacji, gdy głównym obszarem działalności przedsiębiorstwa jest sprzedaż towarów lub usług, wprowadzanie dokumentów sprzedaży (faktur, paragonów) i dokumentów magazynowych musi być szybkie i intuicyjne. System ERP SyKOF jest dostosowany do obsługi zarówno sprzedaży detalicznej, jak i dużych hurtowni. Zautomatyzowanie procesu sprzedaży pozwala na utworzenie dokumentów sprzedażowych i magazynowych w trakcie jednej operacji.

Bieżący dostęp do wszystkich potrzebnych informacji

Podczas przyjmowania zamówień od klientów na oferowane towary bądź świadczone usługi, użytkownik ma wgląd w aktualne stany magazynowe oraz ma możliwość rezerwacji zamawianego towaru. W  łatwy sposób można uzyskać dostęp do informacji o zaawansowaniu realizacji zamówienia.

Przyjmowanie zamówień przez internet

Dodatkowym usprawnieniem procesu zbierania zamówień jest udostępnienie wybranym kontrahentom aplikacji webowej e-Zamówienia. Dzięki niej możliwe jest składanie zamówień bezpośrednio w systemie SyKOF bez konieczności wysyłania dokumentów papierowych, e-maili czy też dzwonienia do handlowca celem sprawdzenia dostępności i zamówienia potrzebnych towarów. Wykorzystując przeglądarkę internetową klienci firmy mogą logować się do modułu e-Zamówienia i przeglądać aktualne stany magazynowe wraz z cenami wynikającymi z indywidualnych cenników i tabel upustów przypisanych do klienta. Po wybraniu przez odbiorcę interesujących go artykułów powstaje zamówienie, które jest natychmiast widoczne w systemie ERP SyKOF i może być realizowane przez pracowników działów handlowych i magazynów firmy.

Na potrzeby branży motoryzacyjnej moduł e-Zamówienia został zintegrowany z katalogiem części i zamienników TecDoc. Wyszukując potrzebny artykuł można wykorzystać wbudowany w moduł e-Zamówienia katalog pojazdów i wyszukać potrzebą część wybierając kolejno markę, model, wersję pojazdu i grupę artykułów lub skorzystać z wyszukiwania po numerach części i zamienników (numer producenta OES, EAN, TecDoc).

Zarządzanie relacjami z kontrahentami

Duża ilość kontrahentów wymaga sprawnego systemu CRM. System SyKOF udostępnia wiele narzędzi ułatwiających zarządzanie relacjami z klientami. Dla każdego kontrahenta można tworzyć indywidualne cenniki określające ceny sprzedaży lub rabaty od cen cennikowych. Wysokość rabatów może być uzależniona od dodatkowych parametrów, np. od wielkości kupowanej partii towaru lub obrotów w zadanym okresie czasu.

Dodatkowo system posiada wiele udogodnień dedykowanych dla branży handlowo-usługowej, m.in.:

  • obsługa drukarek fiskalnych
  • określanie maksymalnego zadłużenia kontrahentów
  • obsługa odwrotnego obciążenia
  • precyzyjne określenie uprawnień do przydzielania rabatów
  • możliwość określania cen promocyjnych
  • możliwość prowadzenia sprzedaży offline (Sprzedaż Mobilna) bez ciągłego połączenia z serwerem
  • rozbudowane wielowymiarowe analizy i prognozy sprzedaży
  • i wiele innych
logo Farbud
logo Lubfarm

Sykom 2024 - Wszelkie prawa zastrzeżone