O firmie

Od początku działalności zajmujemy się wytwarzaniem i wdrażaniem systemów informatycznych. Duży nacisk kładziemy na funkcjonalność, jakość i niezawodność tworzonego oprogramowania.

Nasza działalność

Główny obszar naszej działalności to systemy ERP / MRPII. Jesteśmy autorem Zintegrowanego Systemu do Zarządzania Przedsiębiorstwem – ERP SyKOF, systemu kadrowo-płacowego SyKOF HR ,narzędzia klasy Business Intelligence – systemu BI VITIS, systemu Obiegu Dokumentu – DMS SyKOF, oraz systemu CRM SyKOF.

Tworzone przez nas oprogramowanie pozwala na sprawną kontrolę i zarządzanie wszystkimi obszarami firmy. Elastyczność naszych rozwiązań sprawia, że sprawdzają się one doskonale we większości przedsiębiorstw z różnych gałęzi gospodarki.

Tradycja z nowoczesnym spojrzeniem

SYKOM Sp. z o.o. to firma z rodzinną tradycją i ze 100% polskim kapitałem gdzie wiedza i doświadczenie przekazywane są z pokolenia na pokolenie. Firma rozwijana jest przez jej założyciela posiadającego duże doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu systemów informatycznych oraz jego synów (absolwentów informatyki AGH), którzy wnieśli wiedzę o najnowszych technologiach i nieustannie angażują się w powstawanie kolejnych systemów i udoskonalanie już istniejących. Razem z doświadczonymi pracownikami tworzymy zgrany zespół, do którego chętnie dołączają nowe osoby. Nasze doświadczenie połączone z rodzinną pasją i tradycją jest gwarantem stabilności i zapewnieniem, że firma będzie stale się rozwijać utrzymując silną pozycję na polskim rynku firm IT.

Doświadczenie i wiedza

Naszą misją jest dostarczanie Państwu najnowszych rozwiązań informatycznych. Wybierając nasze oprogramowanie, mają Państwo pewność, że będzie ono systematycznie udoskonalane. Zapewniamy zgodność systemu z aktualnie obowiązującymi przepisami i standardami.

Wdrażając system doradzamy i pomagamy osiągnąć lepszą organizację firmy oraz jej większą efektywność. Wszystkie rozpoczęte wdrożenia doprowadzamy do pomyślnego finału. Elastyczność systemu i nasze duże doświadczenie sprawia, że proces wdrożeniowy przebiega sprawnie i stosunkowo krótko.

Współpraca oparta na partnerstwie

Zapewnienie najwyższych standardów w obsłudze naszych klientów jest dla nas bardzo ważne. Od początku istnienia firmy, współpracowników i klientów traktujemy po partnersku dbając o to, aby relacje były przyjazne, rzetelne i opierające się na zaufaniu. Udzielamy stałego wsparcia merytorycznego i technicznego w ramach sprawowanej opieki serwisowej zarówno na etapie wdrażania, jak dalszego używania systemu w codziennej pracy.

1987

Firma SYKOM powstała w kwietniu 1987 roku. Firmę założył absolwent informatyki wydziału EAiE krakowskiej AGH Jacek Lasek – obecnie Prezes Zarządu.

 

Pierwszy produkt firmy to system  z dziedziny CAD/CAM dla przemysłu szklarskiego – KSZTAŁT, obejmujący cały proces od  projektowania wyrobu szklanego, wygenerowania dokumentacji technicznej i technologicznej kompletu form szklarskich potrzebnych do wyprodukowania zaprojektowanego wyrobu.  Objęte zostały wszystkie metody formowania bańki szklanej.

 

Dla potrzeb systemu opracowany został uniwersalny język budowania kształtów. Dzięki temu, jednym sposobem obsłużony został cały proces projektowania. Dodatkowo system KSZTAŁT stał się wygodnym narzędziem do generowania danych dla obrabiarek sterowanych numerycznie.

 

System KSZTAŁT okazał się wyjątkowo skutecznym narzędziem.  Proces projektowy trwający wiele tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy został skrócony do kilku/kilkunastu godzin, a co najważniejsze, wyniki obliczeń na każdym etapie projektowania stały się pewne. Prawidłowość obliczeń i zapewnienie zgodności wymiarów z tolerancją setnych części milimetra współpracujących ze sobą  części formujących, wyeliminowała błędy, które wcześniej wykrywane były dopiero podczas próby produkcyjnej co generowało ogromne koszty. W niedługim czasie, wszystkie ważniejsze huty szkła opakowaniowego w Polsce z powodzeniem używały systemu Kształt.

 

1993

Dzięki sukcesowi systemu KSZTAŁT zgromadzono środki, które zainwestowano w stworzenie kolejnego produktu – autorskiego systemu SyKOF ERP będącego jednym z nielicznych systemów działających w czasie rzeczywistym, pozwalającym na bieżącą kontrolę stanu przedsiębiorstwa i umożliwiającym podejmowanie decyzji na podstawie aktualnych danych.

1995

System SyKOF ERP, jako wiodący produkt firmy, jest ciągle rozwijany aby zapewnić klientom najlepsze i najnowocześniejsze rozwiązania. Rozwój następuje w oparciu o następujące założenia:

  • pełny stopień integracji systemu między jego poszczególnymi obszarami;
  • możliwość dostępu do wszystkich danych i prezentacja ich w dowolnym definiowalnym przez użytkownika układzie;
  • księgowość w firmie powinna zostać wykorzystana do takiego celu do jakiego została stworzona. Powinna być zatem narzędziem do kontrolowania firmy i informowania o jej stanie – w czasie rzeczywistym. Powinna również dać możliwość sprawdzenia i zatwierdzenia wszystkich dokumentów i wygenerowania potrzebnych sprawozdań;
  • moduł Finansowo-Księgowy będąc jednym z ważniejszych modułów zasilanym danymi z wielu innych modułów, nie może zakłócać rytmu pracy poszczególnym działom przedsiębiorstwa, w szczególności produkcji. W konsekwencji tego księgowość musi mieć możliwość działania w kilku miesiącach, nawet na przełomie lat.

1998

Na potrzeby jednego z klientów powstaje System Rejestracji Produkcji (SRP) za pomocą czytników kodów kreskowych, który jest zintegrowany z systemem ERP SyKOF. Rejestracja jest bardzo szczegółowa i obejmuje naprawy oraz uniemożliwia opuszczenie linii produkcyjnej przez wyrób wadliwy.

1999

Firma SYKOM została przekształcona z indywidualnej działalności gospodarczej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

2000

System ERP SyKOF funkcjonuje już w wielu firmach. Poza trzonem systemu, który stanowi blok modułów finansowo-księgowych i kadrowo-płacowych, tworzone są moduły odpowiedzialne za planowanie, przygotowanie oraz realizację produkcji, ewidencję zamówień sprzedaży i zakupu. System ERP SyKOF znajduje zastosowanie w wielu przedsiębiorstwach z różnych gałęzi przemysłu, a klienci zauważając możliwości i funkcjonalności które daje im nasz system, coraz częściej go wybierają.

2006

Rosnąca liczba klientów firmy, pojawiające się nowe oczekiwania i wyzwania powodują stały rozwój i udoskonalanie produktów wytwarzanych przez SYKOM. Rozwijane są zdolności analityczne systemu poprzez jego rozbudowę o narzędzie klasy Business Intelligence – system BI VITIS.

2008

System ERP SyKOF obejmuje kolejne obszary funkcjonalne. Powstaje moduł do budżetowania, elektronicznego przesyłania deklaracji urzędowych i wiele innych.

2010

W odpowiedzi na rosnącą popularność technologii mobilnych i dostępu zdalnego system ERP SyKOF zostaje rozbudowany o aplikacje umożliwiające składanie zamówień, wniosków urlopowych pracowników, itd. za pośrednictwem strony internetowej.

Najnowsze technologie są wykorzystywane także w modułach produkcyjnych i logistycznych poprzez zastosowanie urządzeń dotykowych oraz czytników kodów kreskowych lub RFID.

2015

Firma SYKOM zajęła się udoskonalaniem autorskiego systemu ERP SyKOF oraz jego wdrażaniem w kolejnych przedsiębiorstwach.

System zapewnia kompleksową obsługę przedsiębiorstwa w zakresie kontaktów z klientami, logistyki, gospodarki magazynowej, produkcji, konstrukcji, technologii, finansów oraz spraw kadrowo-płacowych i cały czas jest rozwijany, poszerzany o nowe funkcjonalności i dostosowywany do zmieniających się przepisów.

2020

W 2020 roku wprowadziliśmy na rynek nową wersję systemu kadrowo-płacowego SyKOF HR, w której zastosowano unikatowe rozwiązania dające klientom zupełnie nowe możliwości w prowadzeniu działów HR, zarzadzaniu personelem i organizacją pracy.

2024

W połowie roku na rynku pojawi się SyKOF ERP w nowej odsłonie. System wzbogacony jest o najnowsze technologie i trendy informatyczne, które tak doskonale sprawdziły się w systemie SyKOF HR.

  • Trójwarstwowa architektura systemu pozwoliła w warstwie Logiki Biznesowej zachować cały dotychczasowy dorobek, który wielokrotnie sprawdził się w przedsiębiorstwach różnych branż oraz nasze kilkudziesięcioletnie doświadczenie.
  • Podążając za współczesnymi możliwościami i zmianami na rynku pracy, dostęp do systemu jest możliwy z każdego miejsca na świecie zarówno poprzez aplikację desktopową, przeglądarkę WWW jak urządzenia mobilne.
  • Do przechowywania i przetwarzania danych najczęściej używana jest baza danych MSSQL, choć inne bazy również mogą być zastosowane (Oracle, DB2, Progress).
  • Analogicznie jak w systemie SyKOF HR, SyKOF ERP został wzbogacony o Dashbordy, wielowymiarowe analizy wraz z dynamicznym drążeniem.
  • Niezastąpiony system VITIS pozwala dotrzeć do wszystkich danych i zaprezentować wyniki analiz w dowolnej dogodnej dla użytkownika formie.

Sykom 2024 - Wszelkie prawa zastrzeżone