SyKOF BST
Baza Sprzętu i Transportu

Program do obsługi bazy sprzętowo-transportowej BST SyKOF wspomaga zarządzanie posiadanym majątkiem trwałym zarówno będącym własnością firmy, jak i użytkowanym, np. na podstawie umów leasingu. W systemie ewidencjonować można dowolne, posiadane lub używane dobra trwałe: środki trwałe, wartości niematerialne, wyposażenie, narzędzia. Wprowadzone informacje wykorzystywane są zarówno przez program księgowy, do których trafiają gotowe dekrety z wyliczoną amortyzacją, jak i przez służby odpowiedzialne m. in.  za remonty oraz utrzymanie maszyn i urządzeń. Funkcje systemu umożliwiają planowanie i rozliczanie pracy bazy sprzętowo-transportowej, a w szczególności rejestrowanie kart pracy maszyn, rozliczenia zużycia paliwa, planowania remontów, ewidencjonowania wykonanych przeglądów i napraw.

Kartoteka maszyny - program do zarządzania flotą samochodową

Kartoteka majątku trwałego

Rozbudowany zbiór informacji o każdym składniku majątku. W kartotece zapisywane są informacje opisujące daną pozycję (charakterystyka), dane osób użytkujących, odpowiedzialnych, dane identyfikacyjne, jak i dane finansowe dotyczące wartości brutto, umorzenia czy amortyzacji. Do kartoteki podpinać można dowolne dokumenty zewnętrzne w postaci elektronicznej, np. dokumentację, instrukcję obsługi, faktury zakupu, faktury za wykonane przeglądy, itd. W kartotece znajdują się również informacje o normach zużycia paliwa i stawkach, po jakich rozliczamy pracę danej maszyny, częstotliwości i zakresie prac wykonywanych w ramach przeglądów okresowych, wymaganych częściach zamiennych.

Przeglądy i remonty

Dla każdej maszyny można rejestrować planowane oraz faktycznie wykonane przeglądy i naprawy, a także wykupione polisy ubezpieczeniowe. System z określonym wyprzedzeniem przypomina o konieczności wykonania przeglądu lub wykupienia kolejnej polisy ubezpieczeniowej. Planując remont lub przegląd można określić zakres planowanych prac i potrzebne materiały. planowanie przegładów maszyn - system ERP SyKOF

Ewidencja pracy maszyn

Dla maszyn i środków transportu rejestrować można karty pracy. Dane z zarejestrowanych kart pracy są podstawą do rozliczenia zużytego paliwa, rozliczenia pracy operatorów maszyny oraz rozliczenia kosztów maszyny.

karty pracy sprzętu - system ERP SyKOF

Naliczanie amortyzacji

Amortyzacja może być naliczana według metody liniowej lub degresywnej. Równolegle naliczane mogą być odpisy do celów księgowych i do celów podatkowych: według innych stawek lub od różnych wartości.

Inwentaryzacja majątku

Do obsługi spisu z natury wykorzystać można przenośne kolektory danych i kody kreskowe. Po wykonaniu spisu system generuje rozliczenie inwentaryzacji wraz z wykazem niedoborów i nadwyżek.

Sykom 2024 - Wszelkie prawa zastrzeżone