Przemysł wydobywczy

O branży

Przemysł wydobywczy, ze względu na specyfikę produkcji oraz inwestycji, bardziej niż inne gałęzie gospodarki wymaga precyzyjnej kontroli kosztów ponoszonych przez poszczególne jednostki organizacyjne. Duża dynamika zmian na rynku surowców powoduje, że firmy działające w tej branży muszą elastycznie dopasowywać się do aktualnych warunków. Do tego zadania niezbędny jest sprawnie działający system ERP, który pozwoli na szybkie uzyskanie kluczowych informacji z wszystkich działów przedsiębiorstwa.

Budżetowanie inwestycji

Dzięki możliwości tworzenia rozbudowanych budżetów na dowolny temat, możliwe jest szczegółowe zaplanowanie kosztów związanych np. z pozyskaniem nowych złóż lub uruchomieniem nowej linii produkcyjnej. Dokładne rozliczenie ilościowo-wartościowe danej inwestycji pozwala na właściwą ocenę jej opłacalności.

Ewidencja i kontrola nad parkiem maszynowym

Ze względu na dużą wartość specjalistycznego parku maszynowego oraz wysokie nakłady przeznaczone na utrzymanie i remonty konieczne jest dokładne rejestrowanie oraz rozliczanie wszelkich kosztów z tym związanych. Wykorzystanie modułu Baza Sprzętowo-Transportowa pozwala na efektywne zarządzanie posiadanymi maszynami oraz flotą samochodową. Szczegółowa ewidencja przeprowadzonych przeglądów technicznych, napraw oraz części zamiennych umożliwia kontrolę nad stanem technicznym maszyn, co przekłada się na minimalizowanie przestojów spowodowanych awariami. 

Elektroniczny obieg dokumentów

Zintegrowany z systemem ERP elektroniczny obieg dokumentów znacząco usprawnia i przyspiesza obieg informacji, zwłaszcza w firmach posiadających wiele oddziałów terenowych. Dzięki definiowalnym dwukierunkowym ścieżkom obiegu dokumentu można dokładnie określić, gdzie należy przesłać dany dokument i jakie operacje powinny zostać wykonane. Opracowanie i wprowadzenie odpowiednich procedur przekazywania dokumentów sprawia, że informacje trafiają zawsze do właściwych osób, a papierowe dokumenty nie krążą bez potrzeby po różnych działach firmy.

Szczegółowa ewidencja czasu pracy i wspomaganie działu BHP

Branża wydobywcza charakteryzuje się ciągłością procesów produkcyjnych. Powoduje to konieczność planowania pracy pracowników w systemie zmianowym, a także rozliczania nadgodzin, pracy w porze nocnej, w dni wolne, itd. System SyKOF wspomaga wszystkie aspekty pracy działów kadrowo-płacowych począwszy od planowania harmonogramów pracy, poprzez naliczanie wynagrodzeń aż do ewidencjonowania i planowania badań lekarskich i szkoleń BHP, aż do zarządzania wydawaniem odzieży ochronnej i innego wyposażenia.

Dodatkowo system posiada wiele udogodnień dedykowanych dla branży wydobywczej, m.in.:

  • rozliczanie pracy w warunkach szkodliwych i naliczanie składki FEP;
  • obsługa długoterminowych kontraktów na dostawę surowców;
  • łatwy dostęp do aktualnej kartoteki rozrachunków z kontrahentami z każdego miejsca systemu;
  • generowanie przypomnień, wezwań do zapłaty i innych pism windykacyjnych;
  • automatyczne dokumenty magazynowe do dokumentów sprzedaży;
  • i wiele innych.
logo Morawica

Sykom 2024 - Wszelkie prawa zastrzeżone