Elektroniczny system Rejestracji Czasu Pracy (RCP) jest integralną częścią oprogramowania kadrowo-płacowego SyKOF HR. Umożliwia on automatyczną rejestrację godzin wejścia i wyjścia pracowników za pomocą czytników indywidualnych kart zbliżeniowych. Na tej podstawie może dostarczać aktualnych informacji o obecności i czasie pracy zatrudnionych osób. Dodatkowo zastosowanie systemów RCP pozwala wyeliminować papierowe listy obecności. System RCP zintegrowany z systemem SyKOF HR doskonale sprawdzi się w firmach i instytucjach ze zmiennymi godzinami rozpoczęcia i zakończenia pracy – tam gdzie konieczne jest bilansowanie w dłuższych okresach rozliczeniowych rzeczywistego czasu pracy z przyjętymi normami. Z uwagi na skomplikowane przepisy w zakresie rozliczania ruchomego czasu pracy wprowadzenie systemu RCP znacznie zmniejsza ilość czasu koniecznego na prowadzenie rozliczeń. System rejestracji czasu pracy może być jednocześnie systemem kontroli dostępu wystarczy połączyć go z zamkami magnetycznymi drzwi. Odczyt karty uprawnionej osoby otwiera drzwi i zostaje zapisywany w systemie RCP jako wejście.
Jak działa system RCP?
W najprostszym wariancie wystarczy przy wejściu do firmy zainstalować czytnik wejścia/wyjścia a pracownikom rozdać karty z indywidualnym identyfikatorem. W bardziej rozbudowanych systemach czytniki instalowane są przy wejściu do każdego z budynków firmy. Najbardziej szczegółową ewidencję osiągniemy instalując rejestrator na każdym ze stanowisk. Rozpoczynając i kończąc pracę pracownik odczytuje swoją indywidualną kartę na czytniku. Reszta odbywa się automatycznie – odczytane informacje wraz z datą oraz godziną zapisywane są w centralnej bazie danych systemu RCP. Co ważne dane te przesyłane są na bieżąco po każdym odczycie. Dzięki temu, we wbudowanym Monitorze obecności systemu mamy aktualny podgląd obecności i czasu pracy pracowników. Dodatkowo informacje te mogą być na bieżąco przesyłane do systemu kadrowo-płacowego funkcjonującego w firmie. Do wyboru mamy kilka rodzajów czytników: czytniki kart z kodem kreskowym, czytniki kart zbliżeniowych, czytniki linii papilarnych. W przypadku zastosowania kart zbliżeniowych nie jest konieczne przykładanie karty do czytnika – wystarczy zbliżyć ją do rejestratora. Na podstawie danych z odczytów i zdefiniowanych normatywów system RCP automatycznie rozlicza czas pracy w zadanych okresach rozliczeniowych i wylicza godziny nadliczbowe. W trakcie rozliczania system uwzględnia wszystkie warunki rozliczania czasu pracy w danej organizacji takie jak: przyjęte czasy przerw w pracy, zasady rozliczania godzin nadliczbowych, spóźnień, dodatków za pracę w godzinach nocnych itd. Zgromadzone informacje mogą zostać automatycznie pobrane na listy płac i uwzględnione przy wyliczaniu wynagrodzenia.
Co obejmuje wdrożenie systemu RCP?
W ramach naszej oferty pomożemy Państwu usprawnić i jednocześnie uszczegółowić rozliczenie obecności i czasu pracy. Zaproponujemy najbardziej odpowiednie miejsca instalacji rejestratorów i czytników wraz z ewentualnymi dodatkowymi urządzeniami do kontroli dostępu takimi jak drzwi sterowane czytnikami, bramki i kołowroty. Pomożemy dobrać odpowiedni rodzaj rejestratorów oraz kart, a następnie je dostarczymy i zainstalujemy, dostarczymy również odpowiednie drukarki kart za pomocą których będzie Państwo mogli sami drukować karty dla pracowników. Przeszkolimy również użytkowników systemu i zaproponujemy najefektywniejszy sposób integracji systemu RCP z modułami kadrowo-płacowymi.
Co zyskujemy wdrażając system RCP?
- wzrost dyscypliny wśród pracowników,
- kontrolę spóźnień, przerw i czasu pracy,
- dostęp do aktualnych informacji o obecnościach pracowników,
- zapewnienie kontroli dostępu,
- zmniejszenie kosztów poprzez automatyzację rozliczania czasu pracy i godzin nadliczbowych,
- eliminacja nieprawidłowości przy wyliczaniu wynagrodzeń,
- eliminację papierowych list obecności i problemów związanych z zaginięciem papierowych dokumentów,
- narzędzie do łatwej oceny efektywności pracy, tworzenia raportów i statystyk.