Wdrożenie systemu informatycznego jest przedsięwzięciem złożonym, którego sukces zależy od wielu czynników. Są to przede wszystkim: dobrze zaprojektowany plan działania, wysoka jakość zarządzania projektem, odpowiednie przygotowanie techniczne i merytoryczne oraz niezakłócona komunikacja między zespołami wdrożeniowymi klienta i dostawcy oprogramowania. Plan działania opracowujemy i uzgadniamy wspólnie z kierownictwem firmy w oparciu o faktyczne potrzeby firmy i wykaz kluczowych procesów biznesowych i produkcyjnych, które powinny zostać obsłużone. Jego najbardziej skomplikowanym elementem, wymagającym największej wiedzy i umiejętności jest proces koordynacji prac – kierowanie przedsięwzięciem (projektem). W zależności od organizacji pracy danego przedsiębiorstwa wdrożenie przeprowadzamy w oparciu o kaskadową bądź zwinna metodykę zarządzania. Pozwala nam to dopasować jego przebieg do specyfiki działania zarówno większych, jak i małych firm, bez względu na strukturę organizacyjną i branżę, w której działają.
Cały proces implementacji systemu można podzielić na następujące etapy: