Uprawnienia i historia zmiany danych 1
Zarządzanie uprawnieniami użytkowników
Zarządzanie uprawnieniami polega na przyznaniu użytkownikom dostępu do wybranych funkcjonalności systemu bez ryzyka wglądu w inne dane, które nie powinny być dostępne dla danej osoby. Dzięki zarządzaniu uprawnieniami użytkowników, większość opcji może być scedowana na osoby faktycznie odpowiedzialne za daną część spraw pracowniczych np. kwestie badań lekarskich i BHP mogą być przeniesione na specjalistę ds. BHP, harmonogramy lub ewidencja czasu pracy na kierowników działów, itp. Użytkownikami mogą także być podmioty zewnętrzne, jak np. firma świadcząca usługi BHP czy biuro rachunkowe zajmujące się wyliczeniem wynagrodzeń, bez ryzyka wycieku danych. Takie rozwiązanie pozwala usprawnić obieg informacji w firmie oraz zaoszczędzić czas związany z wprowadzaniem informacji, ponieważ raz uzupełnione dane są wykorzystywane w innych częściach systemu. Wszystko to oczywiście przy zapewnieniu tajemnicy firmy oraz ochrony danych osobowych.
Zatrudniamy obecnie ponad 400 pracowników, więc sprawnie działający system informatyczny jest dla nas fundamentem bezpiecznego i zgodnego z RODO działania na danych sensytywnych, a to gwarantuje nam SyKOF HR.
Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM Warszawa
Przypisywanie uprawnień do grup pracowników
Uprawnienia można przypisywać użytkownikom z bardzo dużą szczegółowością. Przykładem może być tutaj przypisanie uprawnień kierownikom poszczególnych grup pracowników, brygad itp. do prowadzenia ewidencji czasu pracy. Dzięki temu, obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy jest scedowany na osoby będące najbliżej tej tematyki i wykonujące ją w praktyce, przy jednoczesnym zachowaniu ochrony danych osobowych pozostałych pracowników. Jest to znaczne odciążenie działu kadr i płac od powielania pracy wykonywanej przez inne osoby.
Rozbudowana struktura organizacyjna
System SyKOF HR jest idealnym rozwiązaniem dla firm o rozbudowanej strukturze organizacyjnej, w której występuje kilka oddziałów. Dzięki zarządzaniu uprawnieniami, dostęp do danych można ograniczyć do konkretnego oddziału firmy, jednocześnie zapewniając jednolitość i integralność bazy firmy, jako całości. Pracownicy centrali bądź osoby zarządzające mogą pełnić funkcję administratora, który ma dostęp do bazy firmy w całości.
Historia modyfikacji danych
Zapisy w systemie zawierają historię modyfikacji danych, przedstawiającą wartości wszystkich poprzednich wersji danego zapisu razem z informacją, który użytkownik i kiedy dokonał zmian. Taka funkcjonalność pozwala prześledzić zmiany, jakie zostały dokonane wraz z dodatkową kontrolą użytkowników.
Historia logowań
Administrator systemu ma wgląd do historii logowań, która dostarcza informacji o tym, kto i kiedy był zalogowany, ile trwała praca i jakie funkcje były używane w programie. Takie dane mają dodatkową wartość informacyjną, która może być wykorzystana w różnych sytuacjach, zwłaszcza w przypadku pracy poza firmą, w tym pracy zdalnej lub hybrydowej. Jest to doskonałe narzędzie do zbadania efektywności pracy pracowników zajmujących się prowadzeniem ewidencji w systemie, a także do zapobiegania nieprawidłowościom np. godzin nadliczbowych wypracowanych bez wiedzy pracodawcy. W przypadku podmiotów zewnętrznych może to być także podstawa do wspólnych rozliczeń za wykonywane usługi.