Dokumenty elektroniczne w SyKOF HR 1
Przechowywanie dokumentów w systemie – załączniki
Program kadrowo-płacowy SyKOF HR umożliwia przechowywanie dokumentów wygenerowanych z systemu oraz skanów dokumentów pochodzących z zewnątrz np. skan ostatniego świadectwa pracy w formie załączników do poszczególnych zapisów w systemie. Dodawanym załącznikom przypisywane jest oznaczenie tematyczne np. na Akta osobowe, Dane płacowe, Ewidencja czasu pracy, co znacznie ułatwia ich przeglądanie. Wgląd do wszystkich dokumentów pracownika z jednego miejsca, tzw. wirtualnego dysku załączników, gwarantuje dostęp do nich uprawnionym osobom niezależnie od miejsca, w którym w danym momencie przebywają.
Podpisywanie dokumentów – podpis kwalifikowany oraz zaawansowany
Po utworzeniu lub wczytaniu dokumentu do systemu SyKOF HR, może on zostać podpisany podpisem elektronicznym. System obsługuje kilka wariantów podpisów, m. in. podpis kwalifikowany (będący odpowiednikiem podpisu odręcznego, wymagany np. przy umowach o pracę) oraz podpis zaawansowany (użytkownik potwierdza dokument za pośrednictwem linku przesłanego drogą mailową i kodu SMS).
W SyKOF HR każdemu dokumentowi lub paczce dokumentów można narzucić ścieżkę procesu akceptacji poprzez wskazanie osoby lub grupy osób (np. prezes, referent) zobligowanych do podpisania dokumentu podpisem elektronicznym.
Udostępnianie dokumentów
Użytkownicy programu kadrowo-płacowego SyKOF HR oraz pracownicy mający dostęp do Portalu pracownika w dowolnym momencie mają zapewniony dostęp do ważnych dokumentów – co więcej mogą oni bezpośrednio z systemu pobrać dokumenty lub wydrukować. W przypadku, gdy wybrany dokument jest podpisany elektronicznym podpisem kwalifikowanym, pracownik nie jest zobligowany do osobistego odbioru papierowej wersji dokumentu np. w siedzibie pracodawcy. Taki dokument może pobrać z Portalu pracownika i następnie z pełną mocą prawną przedstawić instytucji zewnętrznej np. skierowanie na badania lekarskie do przychodni medycyny pracy.