Samoobsługa pracownicza 1
Nieograniczony dostęp pracowników do swoich danych
Uruchamiając Portal pracownika firma zyskuje możliwość zautomatyzowania bieżącej obsługi spraw pracowniczych. Pracownicy korzystając z posiadanych telefonów komórkowych, tabletów, laptopów itp. uzyskują dostęp do wielu danych – osobowych lub dotyczących zatrudnienia. Mogą sami uzyskać potrzebne informacje lub skontrolować ich poprawność bez potrzeby osobistego kontaktu z działem HR, co istotnie zmniejsza czas potrzebny na obsługę zapytań od pracowników.
Elektroniczna wymiana informacji z pracownikami
Portal pracownika służy także jako platforma do wymiany informacji z zatrudnionymi osobami. Bezpośrednio po wygenerowaniu pasków wypłaty czy PIT–11 pracownik ma do nich dostęp na Portalu – nie ma potrzeby wysyłania tych dokumentów lub wręczania osobiście, co znacznie zmniejsza koszty np. druku i wysyłki oraz zajmuje mniej czasu.
Dostęp do danych w czasie rzeczywistym
Pracownik może sam sprawdzić swój stan urlopowy, saldo nadgodzin, obowiązujący go grafik czasu pracy oraz inne informacje istotne pod względem rozliczenia z pracodawcą, co także zmniejsza obłożenie pracą działu kadr i płac. Dane wprowadzane do poszczególnych modułów systemu SyKOF HR są natychmiast, w czasie rzeczywistym, widoczne dla pracownika w Portalu, co ma znaczenie np. przy sprawdzaniu liczby dni pozostałego do wykorzystania urlopu lub salda spłacanej pożyczki.
Elektroniczny obieg dokumentów pracowniczych
Jednym z celów Portalu pracownika jest także wsparcie komunikacji wewnętrznej w każdej firmie, w szczególności o rozproszonej strukturze organizacyjnej. Poprzez Portal, pracownik może składać szereg dokumentów np. wnioski o pracę zdalną, wnioski o odbiór nadgodzin, natomiast firma może pracownikowi udostępnić np. skierowanie na badania lekarskie czy zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach. System wspiera organizację pracy w formie pracy zdalnej lub w elastycznym wymiarze godzin zmniejszając koszty przesyłania dokumentów w formie papierowej.
Onboarding i instrukcje stanowiskowe
Większość obowiązków pracodawcy związanych z rozpoczęciem pracy przez nowego pracownika np. przesłanie umowy o pracę oraz kompletu dokumentów pracowniczych, udostępnienie Regulaminów Pracy i Wynagradzania czy informacji o dostępnych benefitach może być zautomatyzowane, co znacznie zmniejszy obciążenie działu kadr i płac, a jednocześnie da pewność, że wszystkie potrzebne informacje zostały przekazane. Dodatkowo pracownik może się z nimi zapoznać w dogodnym dla niego miejscu i czasie. Portal pracownika pomaga także budować kulturę organizacyjną firmy poprzez udostępnienie instrukcji stanowiskowych, procedur, zadań oraz informacji służbowych o współpracownikach i przełożonym.
Zdecydowaliśmy się między innymi na moduł Portal pracowniczy, ponieważ najbardziej zależało nam na poprawieniu komunikacji z pracownikami, którzy pracują głównie w terenie. Używając laptopów lub telefonów pracownicy mają dostęp do swoich danych, pasków wypłaty, PIT 11 i harmonogramów pracy, a także mogą składać wnioski urlopowe drogą elektroniczną. Automatyczne zapisywanie urlopów w ewidencji na podstawie zaakceptowanych wniosków znacznie ułatwiło pracę, usprawniło obieg dokumentów, a jednocześnie firma oszczędza czas i pieniądze.
Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Nowy Targ